معاونین و مدیران مدارس چگونه راه حلی برای خطاهای سامانه ها پیدا کنند؟
تاریخ: ۲۳:۰۰ :: ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
گروه در پیامرسان داخلی ، راه حل مشکلات کادر مدرسه با سامانه های آموزش و پرورش

با توجه به نزدیک شدن به ایام شروع سال تحصیلی و ماه مهر ، این سوال برای معاونان اجرایی و مدیران پیش میاد که مشکلات سامانه ها رو چجوری میشه در سریعترین زمان رفع کرد؟ حتما خودتون با این موضوع درگیر بودید که گاها تماس های تلفنی شما راه به جایی نبره و شاید همکاران و شاید هم کارشناسان اداری از اون موضوع به طور کامل مطلع نباشند . راه حل چیه؟ نظر من پیامرسان بومی هست . میگید چرا؟ با فن آور همراه باشید .

ممکنه این سوال براتون پیش اومده باشه که چه کسی باید سوالات مدارس رو پاسخ بده ؟ چرا گاها تماسهایی که با اداره گرفته میشه ، جواب کاملی دریافت نمیکنیم ؟ مشکل از کجاست ؟ توی این پست به بررسی این موضوع میپردازیم . بنده ، مدیر سایت فن آور راه حل را در اشتراک تجربیات و هوش جمعی (هوش ازدحامی) میبینم . با فن آور همراه باشید .

فواید استفاده از پیامرسان 

همین ابتدای صحبت هام بگم اگه شما از اون دسته آدمهایی هستید که زودباور هستید ، بهتون میگم این مطلب رو تا آخر نخونید به درد شما نمیخوره . اگه شما کسی هستید که با امیدهای الکی ای که توی فضای مجازی پمپاژ میشه خوشحال و با شایعات و دروغهای شاخدار فضای مجازی ناامید میشد و به نظام اسلامی و دولت و انقلاب و اسلام فحش میدیدن ، بهتون میگم هیچ راه حلی واسه مرض شما وجود نداره .

از اینها که بگذریم چرا استفاده از پیامرسان رو به عنوان راه حل مطرح کردم؟ توجه تون رو به اتفاقاتی که در یکسال اخیر اتفاق افتاد جلب میکنم . سامانه سناد در زمستون سال گذشته و همچنین عید نوروز و تا آخرهای فروردین ماه ، بسته شده بود . یادتون میاد؟ از سناد که بگذریم هر چهل روز یکبار نگارشهای جدید دانا و توصیفی و راهنمایی میاد (با تاخیر و کلی مشکل دیگه) . نگارش سیستم حسابداری مدارس ، سیستم حقوقی ادارات و سیستم پرسنلی و هزارتا سیستم دیگه که مدارس و ادارت دارن از اونها استفاده میکنن و کلی خطا و ایراد داره . چجوری میشه فهمید این خطا از اون سیستمی هست که شما دارین استفاده میکنید؟ یا  خطا سراسری هست و باید منتظر بمونیم تا آپدیت جدید بیاد و رفع بشه؟

تا کی منتظر بمونیم ؟ از کی باید این موضوع را بپرسیم؟ معمولا کارشناسان ادارات این موضوعات را اطلاع رسانی میکنند اما این موضوع را اولین بار چه کسانی متوجه میشن؟ من و شما . افرادی که بیشترین میزان استفاده رو از نرم افزار دارند . خب راه حل چیه؟ ارتباط سریعتر و راحتتر پایین دستی به بالادستی به هر طریق و شکل ممکن . توی این دوره زمونه بهترین گزینه پیامرسان ها هستند .

حالا چرا پیامرسان بومی؟

توصیه میکنم قبل از هر چیز این خبر و فیلم داخلش رو ببینید .

فیلم | چرا نیاز به پیام رسان بومی داریم

به اندازه کافی در این فیلم و خبر توضیحات داده شد ، تا چه زمانی باید زیر دست بیگانه باشیم؟ تا حالا سایت آپارات رفتید؟ مشکلی داخلش دیدید؟ این همه رشد آپارات به خاطر چی میتونه باشه ؟ آپارات یه محصول کاملا داخلیه . چرا وقتی قدرت و توانایی ایجاد چنین پلتفرمی رو داریم ازش حمایت نکنیم؟ باید از هر محصول قابل رشد داخلی حمایت کرد ، حتی پیامرسان .

انتظارات

ما انتظار داریم تا شرکت هایی که مدیریت پیامرسان های داخلی را برعهده دارند (خصوصا پیامرسان سروش ) آپدیتهای مستمر و قابلیتهای جدید در کوتاه ترین زمان ارائه دهند و کلی انتظار دیگه که خودتون بهتر از من میدونید .

 

جان صحبت من اینه ، اگر اطلاعاتی داریم ، اگه تجربه ای داریم ، اونو اشتراک بذاریم . اگه سوالی هم داریم اونو اشتراک بذاریم ، قطعا توی گروه های مرتبط ، کسی پیدا میشه که به سوالات ما جواب بده .