کد خطاهای اصلی نرم افزار های دانا و راهنمایی و توصیفی
تاریخ: ۵:۳۰ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
بررسی کد خطاهای دانا

با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی و همچنین شروع به کار مدیران تازه کار مدارس ، لازم دونستم یه سری از کد خطاهای دانا را که بیشتر از بقیه خطاها با آنها مواجه می شویم رو در سایت فن آور بررسی کنیم و همچنین علتش رو بررسی کنیم .

با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی و همچنین شروع به کار مدیران تازه کار مدارس ، لازم دونستم یه سری از کد خطاهای دانا را که بیشتر از بقیه خطاها با آنها مواجه می شویم رو در سایت فن آور بررسی کنیم و همچنین علتش رو بررسی کنیم .

کد خطا ۲۵

این خطا نمایانگر پایان اعتبار نگارش است و سیستم نیاز به دریافت نگارش جدید دارد. برای رفع خطا از هلپر گزینه “بروز رسانی سیستم” را انتخاب و اقدام به دریافت آخرین نسخه سیستم مدرسه الکترونیک از طریق اینترنت نمایید و یا نگارش را به صورت دستی از سایت فن آور دریافت کنید و نصب نمائید .

کد خطا ۲۸

این خطا نمایانگر حذف پایگاه اطلاعاتی سیستم است. برای رفع این خطا

۱- از هلپر گزینه “پایگاه اطلاعاتی” منوی تنظیم اولیه را انتخاب و مسیر تنظیم روی این ماشین و سپس تنظیم روی پایگاه موجود را انتخاب و مراحل را با انتخاب راه گزین ادامه به پایان برسانید. ( از انتخاب گزینه حذف پایگاه خودداری کنید. ) اگر خطای مذکور رفع نشد به مرحله ۲ بروید.

۲- از مسیر

start —- All Arograms —- Microsoft SQL Server

Configuration Tools —- SQL Server Configuration Manager

نسبت به start مجدد آن اقدام کنید. اگر مشکل حل نشد به مرحله ۳ بروید.

۳- با یکی از نرم افزارهای حذف برنامه ها مانند Advanced_Uninstaller ، نرم افزارSQLرا حذف و دوباره نصب نموده و در بخش “پایگاه اطلاعاتی” عملیات تنظیم پایگاه را انجام دهید.

کد خطا ۲۹

مدرسه در لیست مدارس بکفا وجود ندارد. در این صورت با مسئولین واحد سنجش منطقه تماس بگیرید.

یادآوری “زمان قانونی ارسال به سیستم متمرکز به پایان رسیده”

این یادآوری اجازه ورود به برنامه را به کاربر نمی دهد. برای دریافت اجازه ورود به سیستم باید برنامه App را اجرا و در صفحه اولیه پس از ورود رمز یکبار گزینه “ارسال اطلاعات به منطقه” و بار دیگر گزینه “دریافت تاییدیه ارسال اطلاعات” را اجرا کنید. با دریافت تاریخ روز ارسال ، اجازه ورود به سیستم صادر می شود.

یادآوری “از هلپر نسخه پشتیبان تهیه کنید”

این یادآوری اجازه ورود به برنامه را به کاربر نمی دهد. برای دریافت اجازه ورود ، ازهلپر گزینه “ذخیره و بازیابی” را اجرا و از راه گزین “ذخیره سازی پایگاه داده های سیستم مدرسه الکترونیک” نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

رفع خطای The File Exist

برنامه Helper در تمام برنامه های دانش آموزی در زمان اجرا یک فایل متنی با نام Schools.txدر temp ایجاد می کند تا به کمک آن نام مدارس شناسایی شود. این فایل پس از خروج از Helper به صورت خودکار پاک می شود. ولی گاهی به دلایل مختلف کاربر در حالت عادی از برنامه Helper خارج نمی شود این عمل باعث باقی مانده فایل در Temp می شود برای رفع این مشکل می بایست فایل مورد نظر از شاخه Temp با یکی از روشهای زیر پاک شود

روش اول : در قسمت start وارد گزینه run شوید و عبارت%temp% را تایپ کنید سپس بر روی ok کلیک کنید مستقیم وارد پوشه tempp می شوید کلیه فایل های آن را حذف کنید

روش دوم: استفاده از فایلTemp-empT

کد خطا ۱۰۵۷

“در سرویس گرفتن مشخصات سازمانی یک مدرسه مشکل وجود دارد” .

این مشکل وقتی رخ می دهد که دانا نتواند به سرور سناد متصل شود و معمولا موقتی است .در صورتی که این مشکل پیش آمد ، چند بار دیگر تلاش کرده و یا در زمانی این کار را انجام دهید که ترافیک سناد کم باشد .

کد خطای ۱۰۶۰

این خطا مربوط به کلاسهای چند پایه است که در نگارشهای ارسالی رفع خواهد شد.

کد خطای ۱۰۵۰

این خطا به دلیل اشکال در ثبت رمز میباشد. برای رفع این خطا از copy و past برای ثبت رمز استفاده کنید.

کد خطای ۱۰۰۵

مربوط به کلاس بندی در سناد است. به سامانه سناد مراجعه و کلاس بندی ها‌ را بررسی و اشکالات آن را رفع کنید.


برای دریافت آخرین اخبار و آموزش های فناوری مدارس و آموزش و پرورش با فن آور همراه باشید و کانال سروش ما را دنبال کنید .

دیدگاه ها بسته شده اند.